Aktuellt

 

 

ÅRSMÖTET!
Torsdag 24/5 kl. 18.00 i Grinstads församlingshem
Telias representant närvarar.

 

 

Dalnet är en förening som äger det passiva fibernätet. Själva internetkopplingen tas om hand av tjänsteleverantörerna som medlemmarna valt, inte av Dalnet.

Således om fel på tjänsten uppstår:
Kontakta alltid din tjänsteleverantör (Telia, Bredbandsbolaget, Boxer, mm.) Lita inte på att andra gör det, det är viktigt att tjänsteleverantören får veta om felen och dess omfattning. Detta borde räcka för din del.

Tjänsteleverantören skall då kontakta Zitius, som äger switcharna i vårt Nordhus samt mediaomvandlaren hemma hos alla som beställt tjänsten.

Men om felet kvarstår, trots att du kontaktat din tjänsteleverantör, kan det handla om att fibern är av nånstans, och då kan du kontakta Dalnet. Men eftersom Dalnet jobbar ideelt för att hålla nere kostnaderna, har föreningen ingen jourtjänst. Sätt tryck på din tjänsteleverantör även om telefonkön kan vara lång.